dalar

Sitter tre våningar upp och tittar mot Högdalen centrum medans snubben snackar på som fan om Watchmenserien bara för att jag sa att jag gillar filmen. Mumlar tydligen nåt otrevligt för han stannar upp mitt i meningen, säger jävla fitta till mig och drar till sina polare och tisslar och tasslar, och jag drar till köket och tisslar och tasslar fram en öl ur kylen och röker genom köksfönstret. Blir bjuden på en spliff av en tjockis men känner att det var en sjuukt dålig idé när fingrarna börjar kittla och huvudet inte hänger med i svängarna. Ölen klibbar mot gommen. Känner flimret och glider till vardagsrummet och gillar inte läget när soffan är full av osköna kepssnubbar och en hipsterkille som snackar syntar och festivalbrudar han bangat. Min cup of care smashar mot golvet i tusen bitar och nåra popsnören piper gud jag älskar den här låten och körar ett halvt tonsteg ner att de ska aldrig ramla mer. Huvudet känns som fucking bly och hinner hindra mig från att sjunka ner bredvid soffan till att knöla på mig mina gubbskor, hittar min tygpåse men glömmer mitt vin och drar ut. Hoppar över spärren och får en deppig blick från spärrvakten som ändå antagligen porrsurfar där bakom men däckar på tuben och vaknar i Johannelund. Skjut mig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

mer.

2011-05-04 @ 02:53:40
Postat av: amanda m

Du är som en svensk, lite mindre obscen Bukowski. Gillar't. Gillar't mycket.

2011-05-05 @ 16:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0